sahabiah fil akhirat




di kejauhan aku merasakan mesra
tika berdekatan ku rasakan bahagia.
jujur ku butuhkan dirimu yang kuat
hebat menepis maksiat.

Puteri Hani Diyana..
dikau dikurniakan wajah yang mulus
sekudus hatimu.
terkadang terpalit malu
jauh di relung atmaku.

pertama kali kita bersua
ingin ditutur kalam payah dirasa
konon sombong tidak juga 
rupanya begitulah dia !

atas sahabat yang lain,
Anis Najihah namanya.
aku mengenali dirinya
bendahari kelas penaung utama
lantaran itu aku berurusan warta.

dia !
setelah lama..
kian sukar ingin ku lepaskannya.
walau sedetik aku punyai gelora,
pasti dia kan di sisi..
punahkan rasa duka hati.

semoga ukhwah kita kan kekal nun di Jannah.
sembari menggarap tuntun mahabbah..
demi menggapai secangkir cinta Ilah
tanpa dicalit dosa dan helah..


Comments

  1. mabruk alayk !! makin lama makin top untuk dibaca...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. syukran.. semoga kita sentiasa dikelilingi sahabat2 yang mantap akhlaknya. ^_^

      Delete

Post a Comment

saya menantikan ulasan yang mampu menggetarkan hati saya.
bukan hanya mampu membuatkan saya bangga.
saya nantikan itu !

Popular Posts