sabarlah pejuang !!

Assalamu'alaikum.. setelah lama menyepi, akhirnya tinta ini berjaya ku coret kembali. menyepi kerna aku merasakan diri ini terlalu banyak kekurangan diri.. lantas berharap pada kali ini, aku mampu men 'create' diri yang baru, demi Islam yang padu !

******

andai kebenaran itu memihak
pasti lemparan luas akan terbentang pada yang Haq..
andai kejahatan itu kian memintal
pasti samar akan meragui yang batil..

sabarlah pejuang,
kita tidak dimomok dengan kemenangan dunia
kerna diakhirat sana 
pasti kita akan meraih pahala berganda..

sabarlah pejuang,
rentetan kisah ini 
jadikanlah ibrah hati
agar dosa tidak membebani diri..

mungkin kita kalah
tapi tidak bermakna kita lemah
kerna terpahatnya cinta Ilah
tanpa rasa yang dipagut resah !

sabarlah pejuang
masa kita akan tiba
walau lamanya tidak terkira
tapi percayalah !
redha Allah senantiasa bersama-sama kita
melingkari hidup yang penuh cuba..

ayuh pejuang !
kita bermusyawarah kembali,
lantas kembali bermujahadah di sisi,
raihlah cinta Allah fi qalb,
semoga Islam pasti kan bersinar kembali..

usah di coret kisah yang lalu,
meski ia bukan salah kita di situ,
seperti apa-apa yang ku kata padu,
kembalilah jadikan ia ibrah maju,
moga Allah redha kita yang kian lesu..

apa-apa pun, 
majulah Islam 
teruslah kita menyelam
rasa cinta ad-Din yang kian suram..
Allahu Akbar !!

Comments

Post a Comment

saya menantikan ulasan yang mampu menggetarkan hati saya.
bukan hanya mampu membuatkan saya bangga.
saya nantikan itu !

Popular Posts