Dia


Hening itu kedamaian. Resah itu kecelaruan. Kedua-duanya saling bertolakan. Aku pula terus dalam dilema antara kedua-duanya. Bingung.

Dushh!
Bunyi pintu kamarku berdetup. Tersedar dari kekusutan yang aku cipta sendiri.
‘Hani, macam mana nak mengenali cinta ya?’ pernah aku menyoalkan soalan ini kepada satu-satunya sahabat segila dan setenangku.  Soalan itu dibiarkan tanpa jawapan. Seakan-akan ditiupi angin yang bersiuran. Dan aku bagaikan pohon-pohon yang bergerak tanpa arah, ke kanan dan ke kiri, tanpa destinasi yang tepat. 

Aiman Nur Hakim.

Lelaki yang berjaya merampas ketenanganku selama ini. Lelaki yang berjaya merobek keteguhanku dalam mempertahankan cinta seorang insan bernama lelaki tanpa dinodai. Ya, dialah lelaki itu. Namun, selayaknya harus ku akui akan sesuatu. Dialah yang berjaya memfokuskan matlamatku selama ini. Dia yang membuatkan aku menyedari sesuatu yang ‘tidak wujud’ kepada ‘wujud’. Ya, dialah lelaki itu. Aiman. 

Pagi itu aku membuka laman sosialku seperti biasa. Acap kali ruangan ‘notification’ mencuri tumpuanku terlebih dahulu. Mataku seakan-akan tertarik pada satu gambar yang telah ditanda dengan nama ‘facebook’ ku. Pantas ku membaca satu per satu ‘comments’ di situ. Aiman Nur Hakim. ‘Hmm.. rajin juga mamat ni balas-balas komen dengan budak-budak ni ye,’ bisik hatiku. Entah mengapa, tanganku ligat membuka ‘wall’ miliknya. Menyiasat. Tersenyum aku sendirian. 

Ternyata, dia seorang yang peramah. Terlalu peramah. ‘Ok… reject!’ Getus hatiku. Kedengaran keluhan kasar dari bibirku. Tapi.. hatiku kuat tuk mengenali akan dirinya. Kenapa?


Comments

Post a Comment

saya menantikan ulasan yang mampu menggetarkan hati saya.
bukan hanya mampu membuatkan saya bangga.
saya nantikan itu !

Popular Posts