di sini tapakku bermula*






tika keputusan ini yang ku gesa,
aku jua bagai terpana,
apakah ini sebenar-benar rasa?

'tidak tersalahkah?'
'tidak tersasarkah?'

berbagai-bagai soalan yang menebak ke atmaku tika itu.
namun..
ku gagahkan langkah demi SATU.
ku mudahkan niat demi SATU.
ku padukan kata jua demi SATU.
segala-galanya SATU.

kerna yang SATU inilah selalunya pasti,
pasti dalam merungkai jiwa-jiwa nan sepi,
sepi yang tertakluk dek resah duniawi..

Dia pengatur segala yang nyata,
usah kita persoalkannya pula,
hanya semata-mata kita merasakan lebih kuasa,
sedangkan DIA pemilik segala.

jadi..
inilah pilihanku,
disinilah tapakku bermula,
peneraju generasi qawi idaman qalbu,
membanteras segala mungkar yang nyata..

serahkan padaNYA,
usaha yang utama..

Comments

Post a Comment

saya menantikan ulasan yang mampu menggetarkan hati saya.
bukan hanya mampu membuatkan saya bangga.
saya nantikan itu !

Popular Posts