wanita ku sayang..


.


 
wanitaku sayang...                                                                                                                           jangan biarkan cintamu  melayang,hanya kerana murahnya cintamu terbang, dek tunduknya dikau pada si petualang...


wanitaku sayang...
pesanan dari hamba dalam penghinaan...
wanitaku sayang...
andai kini maruahmu dipersiakan,
usahlah dikau bersedihan,
kerana engkau masih berTuhan...


wanitaku sayang...
aku tahu dunia kian berciciran,
dek kurangnya keilmuan,
yang dambakan kerinduan sebuah perjuangan...


wanitaku sayang...
ingin sekali ku pimpin tanganmu,
agar bisa ku tuntun langkahmu,
wanitaku sayang...
ingin sekali ku pimpin tanganmu,
dari terus jatuh menunduk bumi,
dengan helahan diri...


wanitaku sayang...
ingin sekali ku pimpin tanganmu,
dari terus jatuh menunduk bumi,
dengan helahan diri...


wanitaku sayang...
sayang tetap jua sayang,
namun pendirian nafsimu amat ku butuhkan,
kau mesti kuat dalam berpendirian,
agar tidak ditinggalkan keseorangan
dalam kehinaan...


wanitaku sayang...
cinta si teruna bukanlah penentu,
dalam mengecapi bahagiamu,
kerna cinta Ilahi kan mekar di atmamu...


wanitaku sayang...
aku bukan menagih empatimu,
apatah lagi simpatimu,
namun...
aku cuma pintakan perhatianmu
dalam terus berlari
mengejar mimpi 
di dunia realiti...


wanitaku sayang...
aku bukanlah siapa-siapa untukmu,
aku juga bukanlah malaikat yang sering menyampaikan wahyu tuk nabimu,
disini...
aku cuma berdiri
di landasan yang pasti
agar dikau tidak terperosok lagi
di lembah sunyi
tanpa petunjuk Ilahi...


ingatlah wanitaku sayang...
di sini hidupmu harus diteruskan,
tanpa sisa-sisa cinta manusia,
melainkan cinta suamimu yang kaya akhlaknya,
yang jelas imannya,
yang fasih kalam Qurannya...


percayalah wanitaku sayang...
jika dikau tidak merelakan cinta palsu,
nescaya Allah akan beri cinta yang restu,
khas buatmu...

#insya-Allah...

Comments

Popular Posts