awan ! dengarkanlah bicaraku...

desiran  syahdu  bagai  terukir  panahan  rindu,
aku  terdampar  di  persisiran  pantai
bagai  insan  kehilangan  arah..
bagai  lautan  kehilangan  ombak  yang  berdesiran...

ku  cuba langkahi  ranjau  ini,
namun  atmaku  seolah-olah  hilang  pertimbangan
tatkala  gemersik  nafsu  kian  berciciran...

susut  nafasku  menghitung  setiap  genap  hidupku,
bagai  tiada  penghujung  di  penamatan...
bagai  tiada  permulaan  di  pengakhiran...

bukan  tidak  ku  cuba  jaya,
namun  atmaku  menggesa  hiba,
dalam  melorek  ukiran  bahagia
beserta  air  mata
yang  mengharap  pengertian  kata..

tidak  ku  pinta  wang  berjuta  dolar,
tidak  juga  ku  pinta  harta  sebesar  depa,
namun  cukup  sebuah  pemahaman  dalam  pengertian
tuk  menaguk  kasih  yang  tidak  kesampaian...

awan !
sampaikanlah  arakan  rinduku,
walau  dia  tidak  menerima  kata-kataku..

awan !
payungkanlah  deretan  nafasku,
walau  dia  tidak  merasai  benakku..

awan !
pimpinlah  sayuku,
walau  aku  tidak  tertanggung  bebananku !

Comments

  1. wow....dasyat...semoga ukhuwah kite ini kekal sehingga ke syurga ye syg.....
    sesak atma itu bisa kau hapuskan dgn denyutn nadi kalamullah...insyaAllah... ^___^

    ReplyDelete
  2. smoga jalinan ini bisa m'heret kita ke dasar syurga walau ku tahu payah psti kan m'jelma.. hanya Allah yg mngetahui betapa perit jiwa ini tatkala ujian dtg bertubi-tubi..

    ReplyDelete

Post a Comment

saya menantikan ulasan yang mampu menggetarkan hati saya.
bukan hanya mampu membuatkan saya bangga.
saya nantikan itu !

Popular Posts